Een goed gesprek met: Joris van NEON Vastgoed.

Een exclusieve blik achter de schermen bij NEON Vastgoed. In dit diepte-interview vertelt Joris Kerschot wat de reden is geweest om voor zichzelf te beginnen, welke uitdagingen hij dagelijks heeft en wat ‘’Find your Happiness’’ volgens het NEON Vastgoed-team inhoudt. Lees het gehele interview hier.

Het pad naar de vastgoedwereld
Joris Kerschot is oprichter en zaakvoerder van NEON Vastgoed in Brasschaat, België. Na eerst zelfstandig makelaar te zijn geweest binnen een vastgoedkantoor, is Joris sinds 2015 zijn eigen makelaarskantoor begonnen: NEON Vastgoed. Zeggenschap in beleid en richting van het kantoor is de voornaamste reden geweest voor Joris om zijn eigen kantoor op te richten. Dat miste Joris namelijk binnen de organisaties waar hij eerder werkte.


''Het stof mocht er van mij wel wat af.
De makelaardij werkt al decennia op dezelfde manier en de afstand tussen makelaar en klant is vaak groot. Dat moest anders voor mij.''

Mariaburg is de thuisbasis voor hem en zijn gezin, én de perfecte uitvalsbasis voor zijn project. Toen Joris zijn eerste huis verkocht, wist hij: de allereerste woning blijft speciaal. ‘’Als ik in de buurt ben, rijd ik er even voorbij.’’

NEON Vastgoed

Het NEON-team
Joris zorgt er samen met zijn collega’s Martine Aerts en Bart van Hoof voor dat NEON Vastgoed al ruim 4 jaar op de kaart staat. Sinds kort is ook Ellen aangeschoven.

Martine is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen op kantoor. Een persoonlijke aanpak en absolute zorg maken haar perfect voor de deze rol. Bovendien is Martine het gezicht en de stem van het kantoor, zij is het eerste aanspreekpunt voor klanten. Collega Bart is vastgoedmakelaar en timmert mee aan de commerciële groei van NEON Vastgoed. Klanten staan bij Bart op nummer één, dus een dienstverlenende rol is op zijn lijf geschreven.


''Het makelaarsvak is te vergelijken met de horecabranche.
Het draait allemaal om de service die jij jouw klanten biedt.''

Onderscheid jezelf van de rest
Onze vastgoedbranche is te vergelijken met een hotel. Onze klanten zijn bij ons te gast en je gasten moet je goed behandelen. Dan blijven zij komen of zeggen zij het voort tegen hun vrienden of familie. Wij proberen onszelf dan ook te onderscheiden in de service die wij onze klanten bieden. Dit in combinatie met de technologieën van vandaag de dag. Op het moment is er een generatie aan het kopen en verkopen, die zijn opgegroeid met een smartphone in hun handen. Regelmatig verbaas ik mij over het feit dat de vastgoedsector zo weinig doet met nieuwe technologieën. Wanneer je dit wél doet, ben je al heel onderscheidend in deze huidige markt. NEON Vastgoed heeft dan ook een masterplan klaarliggen, wat de huidige technologie zal omarmen en zo onze service en customer experience te maximaliseren.


''Regelmatig verbaas ik mij over het feit dat de vastgoedsector zo weinig doet met nieuwe technologieën.''

De veranderende rol van de makelaar
Het is zo dat de digitalisering in de afgelopen jaren veel veranderd heeft, het is het begin van een nieuw tijdperk. Meegaan met de tijd is heel belangrijk. Als je op korte termijn niet meebeweegt in deze veranderingen - door je niet wendbaar op te stellen - zal je de strijd met concullega’s die wel mee-evolueren in het digitale landschap, verliezen.

Het is dan ook zaak dat je voor de juiste technologieën kiest. Er is een groot aanbod en de kunst is om te kiezen voor hetgeen wat jou en je organisatie verder kan helpen. Hierbij is het ook essentieel om je doelgroep niet uit het oog te verliezen. Daar ligt een grote uitdaging, want alles voor iedereen uitmuntend doen, is niet haalbaar. Je moet dus een doelgroep vaststellen en je inleven in welke behoeftes jouw doelgroep heeft.


''Find your Happiness, is iets waar wij 200% voor gaan!''

Wij geloven dat iedere aan- of verkoop die wij begeleiden, het begin van iets moois is. Mensen sluiten samen met ons een mooie periode of minder mooie periode af en verkopen hun woning, om ergens anders geluk te vinden. Het is onze de taak om dit proces zo aangenaam mogelijk te laten verlopen en op onze manier een steentje bij te kunnen dragen. Zeker wanneer het laatste hoofdstuk een minder mooi hoofdstuk is. Dan gun je bewoners extra veel geluk toe in de toekomst.

NEON Vastgoed

Kopen of verkopen is emotie
In veel gevallen is het een mooie, nieuwe stap die iemand gaat nemen. Helaas is dit niet altijd evident. Soms zijn er ook verdrietige momenten. Het is dan belangrijk je niet in een kamp te laten duwen. Een makelaar moet er zijn voor zijn cliënten en is een neutrale partij. Het is niet de bedoeling  om een oordeel te vellen over bepaalde situaties of relaties. Het enige wat oh zo belangrijk is, is empathie.

Uitdagingen van nu
In het vastgoed vissen veel makelaars in dezelfde vijver en als jij niet voor je klanten zorgt dan doet je concurrent het wel. Het is goed om vooral naar jezelf te blijven kijken en een eigen toekomst te bepalen. Dat is al een grote en zeer boeiende uitdaging op zich. Vastgoed is vallen en opstaan. Je moet klappen kunnen krijgen en blijven rechtstaan, dat is niet evident om mee om te gaan. Ervaring en goed weten waarom je doet wat je doet, zijn zeker zaken die daarbij helpen.


''In het vastgoed vissen veel makelaars in dezelfde vijver en als jij niet voor je klanten zorgt dan doet je concurrent het wel.''

Als je doodeerlijk in de spiegel kijkt en je kan tegen jezelf zeggen dat je er alles aan hebt gedaan om de tegenslagen te voorkomen, dan valt je niets te verwijten. Je moet dan wel eerlijk tegen jezelf kunnen zijn en leren van fouten of nalatigheden.

Joris is een jonge ondernemer die verantwoordelijk is voor enerzijds het welzijn van het team, zowel mentaal als financieel, en anderzijds voor het spaargeld van klanten, waar zij jaren keihard voor hebben gewerkt. Dit brengt een hoop verantwoordelijkheden met zich mee, welke hij zeer ernstig neemt. Dat moet ook wel, anders ben je niet goed bezig voor de zaak, je klanten en je team.


''Het legt veel ballast op mijn schouders.
Als ik merk dat ik me daar niets meer van aantrek, dan is dat de dag dat ik niet meer als makelaar zal werken.''

Op dit moment is er een behoorlijke gekte gaande op de huizenmarkt. Het NEON-team laat zich echter niet gek maken en weet hier goed mee om te gaan. Het is een kwestie van bijsturen om de organisatie gezond en gefocust te houden, ook voor de toekomst. Steeds meer mensen verkopen hun huis zelf, dit is een steeds groter wordende uitdaging voor makelaars.

NEON Vastgoed, Joris Kerschot
 
Het belang van partnerschap
Wederzijds vertrouwen, begrip en respect zijn voor Joris essentieel in het opbouwen van een lange termijn relatie. Als je een goede relatie hebt met je leveranciers, dan komt dit alleen maar ten goede voor beide partijen. Zoals wij onze klanten als gasten behandelen, zou ik ook graag zelf behandeld willen worden door mijn leverancier. Een stapje harder voor elkaar lopen hoort daarbij, vind ik. Dat is waarom wij voor Zibber hebben gekozen; de service is uitmuntend. Beloftes waarmaken en het mij als klant zo aangenaam mogelijk maken, dat verdient een pracht score.

De toekomst van NEON Vastgoed
De missie van NEON Vastgoed is het bijdragen aan iemand zijn geluk. Het geluk van hun klanten, maar ook zeker het geluk het team en zichzelf. Elke dag is anders en dat beseft het team van NEON Vastgoed zich maar al te goed. Iedere dag moet er keihard geknokt worden met het doel in het vizier. Joris is ervan overtuigd dat zij in hun gezamenlijke missie zullen slagen: ‘’Find your Happiness’’.

Meer informatie of woningpresentaties vind je hier.

Zibber logo
Zibber klant worden

Wil jij net als Joris een partnerschap met Zibber aangaan? Vul dan het onderstaande formulier in en wij nemen contact met je op om jouw wensen te bespreken. Join the club!

Klant worden